Ga naar de inhoud

BLOG

Lees, luister en laat je inspireren!

Ik deel graag mijn inzichten, ontwikkelingen in mijn praktijk en mijn vakgebied. Lees hier mijn blogs.

Hersft-Winter-dip?

De één fleurt op zodra de bladeren beginnen te verkleuren en van de takken loslaten in de dagen die korter worden. Voor de ander is het een periode met worstelen met energie en gevoelens en gedachten in de donker wordende dagen.
Alles is met elkaar verbonden en beweegt in een eeuwige cyclus. In de seizoenen heeft de eerste helft van het jaar meer zonlicht is en de tweede helft minder. Zo kent ook je lichaam een eigen cyclus; voor mannen per dag (met het zonlicht mee) en voor vrouwen per maand (vergelijkbaar met de maan). Voor de een is het gemakkelijker bewegen in de naar binnen keren energie, te vertragen, knus met een dekentje over je heen, lopen door de vallende bladeren van de herfst, of mijmeren in de stilte van de winter en wordt hier creatief, in het Yin-ne deel van het jaar. De ander beweegt juist makkelijker in de snelle groeiende actieve beweging van de lente, het stralende zonlicht van de zomer, de warmte, de naar buiten gerichte energie en word daar creatief: in het Yang-e deel van het jaar.

Waar sta jij nu? En welke zelfzorg heb jij voor deze herfst nodig op weg naar de winter? Soms is het fijn als iemand even meekijkt, meebeweegt met wat er in de je systeem gebeurd. Je helpt op te zoeken waar er energie stagneert en je lichaam en geest ondersteunen om dat weer te laten stromen. Dat is wat ik doe met mijn behandelingen. Waarin vooral je lichaam en onderbewuste het verhaal vertellen. Want de mind zoekt (goedbedoeld) in al bekende wegen, trukendozen en analyses om ergens grip/controle te krijgen. Je lichaam vertelt hoe het nu met je is en wat je nodig hebt, om verder te gaan. Soms is één behandeling voor iemand genoeg om inzicht te krijgen, nieuwe balans te vinden en verder te kunnen. Soms zijn meerdere behandelingen fijn om in meerdere lagen van je systeem de energie weer in balans te brengen en te laten stromen.
Wees welkom, Liefs Amanda

Over Amanda Beelen

Ik ben Amanda Beelen, eigenaar van Weer-Spiegeling Amanda Eleona. Ik werk intuïtief, met mijn handen, mijn hart en mijn kennis. Met aandacht, zachtheid en zonder oordeel creëer ik een veilige ruimte waarin jij weer mag thuiskomen bij jezelf.

Meer blogs

Wat is Reiki?

Soms merk je dat je moe bent, gespannen of uit balans, zonder dat je precies kunt uitleggen waarom. Je hoofd blijft actief, je lichaam voelt

Lees verder »

Donkere maan

Opgaand in de energie De stromingen volgen Zonder precies te weten Met zachte aandacht Waar mag het helen De ruimte voelen om even te zijn

Lees verder »

Wil je kennismaken?

Neem vrijblijvend contact met mij op voor meer informatie of vragen.