Juni,
Vanmiddag als ik op de stoel zit, hoor ik een tik in het hout van de drum die boven mij hangt
Ik heb nog weinig met deze drum gewerkt hoewel ik die al heel lang heb
Ik haal het van de muur
De oh ja om het prachtige gewei als handvat
Ik begin zacht te drummen en voel hoe er een ritmische beweging ontstaat als de drie werelden van de boom, wortel stam en kruin.
Ik zoek in al mijn aantekeningen terug wat de bezieling was van de drum toen de maakster (Phoenix Horse Drums)het maakte. Na lange tijd zoeken, vind ik het.
Ik knipper even: Tree of Life en het gewei is van een rendier.
Vanavond voel ik een niet te stoppen nieuwsgierigheid om verder te kijken in mijn jaarlegging. Ik kijk naar mijn maandkaart, lees en voel. Deze ervaring zat al meteen in de eerste week van juni, best bijzonder want meestal snap ik pas eind van de maand waar de energie op doelde. En ik zeg mezelf; nee juni is nog niet om dus ik ga niet verder kijken.
Dan pas zie ik dat er boven staat 1/3. Wat?! Er zijn 3 kaarten deze maand? Hoe kan het dat ik dat de hele maand nog niet gezien heb?
Ik leg de kaart opzij en kijk naar de tweede en knipper nog sneller nu met mijn ogen en haal even diep adem; Rendier en Drum
De dan de derde kaart : de drie werelden.
Mijn hoofd kan er niet bij
Mijn hart lacht
Mijn lijf heeft kippenvel
Alles is verbonden
💚
Ps. Ja ik maak mijn jaarlegging zelf, nee ik heb echt geen flauw idee meer wat erin staat. Iets met in het moment en in die energie/space laten ontstaan en daarna gaat gewoon mijn leven ook weer door.
Met wel de magie van al die draden die alles in het leven met en door elkaar verbinden.
Wil je dat ik ook voor jou een jaarlegging maak? Je hoeft er niet mee te wachten tot midwinter, het mag ook van zomer naar zomer 😉


